راه اندازی رستوران در استرالیا

این بخش را به راه اندازی رستوران در استرالیا اختصاص داده این و قصد داریم اطلاعات مفیدی را در زمینه تاسیس یک رستوران در استرالیا برای شما متقاضیان عزیز سخن بگوییم. بسیاری از متقاضیان اخذ ویزای سرمایه گذاری استرالیا در ذهن خود راه اندازی یک کسب و کار در استرالیا را دارند و یکی از اصلی ترین این کسب و کارها راه اندازی رستوران در استرالیا می باشد چرا که می دانند استرالیا یک کشور با سطح زندگی بالا می باشد که در آن مردمانی زندگی می کنند که مشکلی با هزینه کردن ندارند و برای یک رستوران با کیفیت به راحتی هزینه می کنند. حالا سخن من با آن دسته از دوستانی می باشد که قصد دارند با افتتاح و راه اندازی یک رستوران در استرالیا یک درآمد مناسب برای خود ایجاد کنند. اگر شما هم به دنبال راه اندازی رستوران خارج از ایران هستید می توانیم بگوییم استرالیا هم به ویژه شهرهایی مانند سیدنی، ملبورن، بریزبین و آدلاید می توانند گزینه های مناسبی باشند.

استرالیا یک کشور مهاجرپذیر می باشد و همین موضوع باعث شده است تا تنوع رستوران ها در آن بسیار بالا باشد. شما در سطح شهرهای استرالیا رستوران هایی چینی ، هندی ، ایتالیایی و حتی ایرانی بسیاری را مشاهده خواهید کرد و از این رو تقاضا برای راه اندازی رستوران در استرالیا هر روز در حال افزایش می باشد. همان طور که گفتیم سطح زندگی در استرالیا بسیار بالا می باشد و مردم این کشور مشکلی با هزینه کردن ندارند ولی یک دلیل مهم دیگر برای شلوغ بودن رستوران ها در استرالیا وجود دارد و آن هم مدرن بودن و سرعت بالای زندگی د این کشور می باشد چرا که بسیاری از ساکنان استرالیا مشغول به کار می باشد و کمتر زمانی را دارند برای آشپزی کردن. حالا وارد اصلی بحث خود می شویم و باید بگوییم که شما می توانید در هر شهر و ایالت استرالیا رستوران مورد نظر خود را راه اندازی کنید ولی باید بگویی هر ایالت قوانین و مراحل خاص خود را برای تاسیس رستوران دارد و شما باید مجوزهای لازم را برای ایجاد این کسب و کار دریافت کنید. تمامی اطلاعات موجود در این مقاله از وب سایت های استرالیایی زبان جمع آوری شده است که سال انتشار آن 2021 می باشد.

با توجه به افزایش تقاضا برای رستوران و تحویل غذا ،در شرایط فعلی استرالیا می تواند گزینه تجاری قوی باشد. افتتاح یک رستوران در استرالیا می تواند بسیار طاقت فرسا باشد، اما در عوض می تواند پرسود باشد. مانند هر شغلی که شامل غذا می شود، مهم است که در ابتدا قوانین این صنعت استرالیا را درک کرده و قبل از شروع یک بیزینس پلن تهیه کنید. هنگامی که تصمیم به راه اندازی رستوران در استرالیا گرفتید، چندین مرحله وجود دارد که باید آنها را دنبال کنید تا قانونی شروع به کار کنید. این موارد برای محافظت از مصرف کننده در برابر بیماری های ناشی از غذا و همچنین اطمینان از انجام مراحل صحیح و اصولی یک رستوران در استرالیا می باشد.

مجوز تجارت غذا در استرالیا

اولین گامی که باید بردارید ، دریافت مجوز کسب و کار مناسب با شورای محلی خود است. بسته به محل کار شما ، قوانین و مقررات مختلفی وجود دارد و شرایط مربوط به صدور مجوز متفاوت است. اولین قانون این است که اگر قرار است شما غذاهایی را که برای فروش به مشتریان تعلق می گیرد را اداره کنید باید مرجع مربوطه را مطلع کنید. این مشاغل شامل :

رستوران ها

کافه ها

واحدهای غذایی سیار

هتل ها

سازمان های بزرگ که به کارمندان خود غذا می دهند

موسسات خیریه ای که غذا را اداره و سرو می کنند

انواع دیگر مشاغل مورد نیاز برای مجوز غذا عبارتند از:

محل مراقبت از سالمندان

محل مراقبت از کودکان

اپراتورهای تور که میان وعده ها را برای مشتریان تهیه می کنند

شرکت های فرآوری مواد غذایی

طبقه بندی های تجاری مواد غذایی در استرالیا

هر ایالت و سرزمین در استرالیا طبقه بندی های مختلفی برای مشاغل مرتبط با ارائه غذا دارد. برای دریافت مجوز مناسب باید از طبقه بندی کسب و کارهای مواد غذایی خود مطلع شوید. نهاد حاکم محلی شما نیاز به ارائه این اطلاعات طبقه بندی دارد. برای فهمیدن این موضوع ، می توانید به وب سایت مربوطه برای محل کار خود مراجعه کنید. وب سایت های اصلی عبارتند از:

NSW: www.foodauthority.nsw.gov.au

ACT:  health.act.gov.au

VIC:  www.health.vic.gov.au

QLD: www.health.qld.gov.au

SA: www.health.sa.gov.au

WA: www.public.health.wa.gov.au

NT: www.health.nt.gov.au

TAS: www.dhhs.tas.gov.au

چه کسی مجوز شما را برای تاسیس رستوران در استرالیا کنترل می کند؟

شما باید برای مجوز و ثبت نام در شورای محلی خود درخواست دهید. شما باید اطلاعات خاصی را ارائه دهید ، از جمله طبقه بندی کسب و کار مواد غذایی ، انواع غذاهایی که سرو خواهید کرد، چه کسانی غذای شما را دریافت می کنند ، آیا غذای شما از قبل بسته بندی شده است یا نه ، چه کسی ناظر ایمنی غذایی شما است و موارد دیگر . علاوه بر این ، شما باید هزینه ای را پرداخت کنید و باید سالی یک بار مجوز خود را تمدید کنید. برای یافتن شورای محلی خود و تعیین اینکه چه پروسه ای برای صدور مجوز شما نیاز دارند، از خدمات اطلاعات و مجوز تجارت استرالیا بازدید کنید. این سایت به شما امکان می دهد اطلاعات محلی خود را بر اساس مکان و نوع کسب و کار جستجو کنید.

https://ablis.business.gov.au/

آموزش مقدماتی برای کارکنان رستوران در استرالیا

شما با یک ویزای استرالیا وارد این کشور شده اید و اقامت قانونی استرالیا را دریافت کرده اید و حالا رستوران خود را در استرالیا احداث کرده اید پس از استخدام کارکنان ، باید مطمئن شوید که آنها آموزش های مناسب محل کار را می بینند. این یک الزام قانونی در استرالیا است که همه کارکنانی که با مواد غذایی سروکار دارند و در رستوران ها کار می کنند باید در زمینه ایمنی غذا آموزش ببینند. شما می توانید از طریق مسیر های زیر خود و کارکنانتان آموزش ببینید:

دوره های آموزش آنلاین معتبر ملی: www.foodsafety.com.au/courses

دوره های آموزشی معتبر ملی مبتنی بر کلاس

استفاده از دفترچه راهنما برای آموزش کارکنان

آموزش های داخلی از طریق مشاور

ناظران ایمنی مواد غذایی در استرالیا

برای بسیاری از ایالت های استرالیا (NSW ، VIC ، QLD و ACT) تعیین یک کارمند ناظر بر ایمنی غذا اجباری است. این سرپرست باید آموزش و گواهینامه های مناسب را داشته باشد و قبل از اینکه در این سمت کار کند باید ثبت نام کند. شما یا می توانید یکی از کارمندان فعلی خود را برای تبدیل شدن به یک ناظر ایمنی مواد غذایی آموزش انتخاب کنید یا بسته به نوع علاقه خود می توانید یک پیمانکار خارجی استخدام کنید.

یک ناظر ایمنی غذا باید در دوره های آموزشی بصورت آنلاین یا در کلاس از طریق یک سازمان آموزش ثبت شده (RTO) شرکت کند. این آموزش باید مختص بخش صنایع غذایی و ایالت یا قلمرو آنها باشد. با این حال، NSW فقط بخشهای صنایع غذایی خرده فروشی و مهمان نوازی را به رسمیت می شناسد و فقط ارائه دهندگان خاصی برای ارائه آموزش های ناظر بر ایمنی غذا در این ایالت ثبت نام کرده اند.

هنگامی که شروع به جستجوی ناظر ایمنی غذا می کنید ، مواردی که باید در نظر بگیرید عبارتند از:

آنها باید آموزش و گواهینامه مناسب داشته باشند.

آنها باید مسئولیت های خود را در قبال کسب و کار درک کنند.

آنها باید مایل و قادر به نظارت بر کارمندان شما در زمینه ایمنی مواد غذایی و بهداشت شخصی باشند.

آنها باید آمادگی لازم را برای مقابله با هرگونه عدم رعایت قانون یا سهل انگاری را داشته باشند.

این کارمند مسئولیت اطمینان از رعایت کلیه کدهای ایمنی غذا در عملیات روزمره کار شما را بر عهده خواهد داشت. ممکن است مجبور شوند مشکلات را برطرف کنند و برای آموزش صحیح کارمندان شما تلاش کنند. این بدان معناست که شما باید این مسئولیت را به عهده شخصی بگذارید که احساس می کنید می توانید به او اعتماد کنید.

اما، به خاطر داشته باشید که همه مسئولیت ایمنی مواد غذایی به عهده شما ناظر ایمنی مواد غذایی نیست. کارکنان شما نیز باید در زمینه ایمنی مواد غذایی به خوبی آموزش ببینند. برخی از مشاغل انتخاب می کنند که پرسنل خود را از طریق یک دوره آموزشی Food Handler که به طور ملی شناخته شده است، برآورده کنند تا این نیاز را برآورده کنند.

هزینه راه‌اندازی رستوران در استرالیا

بدون شکل اگر تصمیم شما برای مهاجرت به استرالیا جدی باشد و یکی از گزینه های شما راه اندازی رستوران در استرالیا باشد یکی از اولین سوالات شما هزینه راه اندازی رستوران در استرالیا می باشد. سال ها در زمینه اخذ انواع ویزاهای استرالیا بخصوص ویزاهای سرمایه گذاری فعالیت داشته ایم و در این بین متقاضیان به دنبال مشاغل زیادی بوده اند از جمله احداث رستوران و فست فود در استرالیا ، احداث پمپ بنزین در استرالیا ، احداث کارواش در استرالیا و یا از این دست مشاغل و از ما معمولا این سوال را کرده اند و هزینه ها برایشان بسیار اهمیت داشته است. در حال حاضر نمی توان مبلغ دقیقی را عنوان کرد و باید بگوییم که قیمت یک رستوران در استرالیا به پارامترهای زیادی بستگی خواهد داشت مانند وسعت رستوران، مکان آن و نوع غذای ارائه شده در آن و موارد دیگر مانند زیر:

خرید یا اجاره یک ملک تجاری

تهیه لوازم و تجهیزات لازم: چه مواد/ تجهیزات/ مبلمان/ تاسیسات/ اتصالات از قبل موجود است.

بازاریابی و تبلیغات

خرید مواد غذایی و نوشیدنی

مخارج جانبی

در هرصورت با کمی تحقیق در وبسایت های استرالیایی که مشغول به خرید و فروش رستوران ها و دیگر مشاغل هستند به این نتیجه رسیدیم برای راه اندازی یک رستوران در استرالیا می توان از 150 هزار دلار به بالا در نظر گرفت.

انتخاب یک مکان مناسب برای رستوران در استرالیا

متغیرهای بی شماری جود دارد که باید در هنگام تصمیم گیری در مورد محل کار انتخاب کنید. همیشه مکان رستوران یکی از اصلی ترین نگرانی های شما می باشد بخصوص وقتی که شما وارد یک کشور دیگر شده باشید و محیط را نشناسید هرچند که متقاضیانی که با ویزای 188 استرالیا وارد شده اند این شانس را دارند تا همان ابتدا سرمایه گذاری خود را شروع نکنند و از سال دوم یا سوم شروع به ایجاد کسب و کار کنند و این فرصت مناسبی است تا در مورد کسب و کار خود و منطقه به خوبی تحقیق و بررسی کنید. اگرچه انتخاب یک مکان شلوغ و پرجمعیت وسوسه انگیز است ، اما این موضوع می تواند به معنای افزایش رقابت برای مخاطبان مشابه و هزینه های اضافی فلج کننده باشد. نوع رستوران نیز در تعیین انتخاب مکان نقش دارد. محل انتخابی شما مسلما نیاز به بازسازی و تغییرات دارد که برای هر متر مربع حدود 1500 دلار درنظر داشته باشید. از مذاکره برای میزان اجاره نترسید هنگامی که نوبت به اجاره یک ملک می رسد، بیشتر موارد از هزینه اجاره تا شرایط اجاره و گزینه های تمدید قابل معامله است. اگر ملک به کار احتیاج دارد ، بعضی اوقات ممکن است مقداری از هزینه ها را در برابر قیمت اجاره تنظیم کنید. همچنین باید توجه داشته باشید که قیمت اجاره به ندرت ثابت می شود و براساس  شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) سالانه افزایش می یابد. با این حال ایده خوبی است که در مورد قیمت اجاره ثابت برای چند سال اول مذاکره کنید، در حالی که کار خود را راه اندازی می کنید. روش های زیادی برای مذاکره با صاحبخانه شما وجود دارد ، وقت خود را صرف کنید و خود را ملزم به امضای قرارداد اجاره نکنید بدون اینکه ابتدا از مشاوران حقوقی یا مالی برای تعیین گزینه های خود مشاوره بگیرید.

مکان رستوران را بخریم یا اجاره کنیم؟

پاسخ درستی برای این سوال وجود ندارد. بدیهی است که در طولانی مدت ، خرید یک ملک می تواند به شما سود دهد ولی خوب از طرفی خرید یک ملک نیاز به سرمایه بالایی دارد. در زیر برخی از نکات اساسی برای بررسی وجود دارد.

اجاره یک ملک رستوران در استرالیا

مزایای اجاره:

اگر کسب و کار شما از پیش فرض فعلی شما پیشی بگیرد ، جابجایی یک فرآیند آسان است زیرا قراردادهای اجاره معمولاً کوتاه مدت است.

موجر شما مسئول هرگونه خسارت یا ترمیم است. حتی ممکن است در جبران هزینه های رستوران نیز کمک کنند .

لیزینگ می تواند گزینه های مقرون به صرفه تری را برای شما در محل های اصلی فراهم کند که در صورت خرید ملک ممکن است از بودجه شما خارج شود.

معایب اجاره:

در مورد نوسازی یا تغییرات ساختاری که می خواهید در ملک ایجاد کنید محدودیت دارید. موجر باید هرگونه تغییر پیشنهادی را که ارائه می دهید تأیید و از سیستم خارج شود.

با قدردانی از ملک و محبوبیت بیشتر محل ، ممکن است موجر اجاره شما را افزایش دهد.

خرید ملک رستوران در استرالیا

مزایای خرید:

یکی از بهترین دلایل در مورد خرید یک ملک ، رئیس شدن خود هستید. شما کنترل خلاقانه کامل بر دارایی خود به دست می آورید و هر زمان که بخواهید می توانید آنچه را دوست دارید اصلاح و تغییر دهید.

این ملک تبدیل به یک دارایی قدردانی می شود که در صورت تصمیم به فروش آن در آینده می توانید از رشد سرمایه بهره مند شوید.

معایب خرید:

اگر به آینده فکر نمی کنید ، خرید یک ملک می تواند مانع رشد رستوران شما شود. شما نمی خواهید در موقعیتی باشید که اموال خود را رشد دهید و به زودی پس از خرید آن باید آن را بفروشید.

بدیهی است که اگر خرید ملکی را انتخاب کنید با هزینه بالایی روبرو هستید و توانایی وام گرفتن به نرخ بهره بستگی دارد.

کلیه آسیب ها و تعمیرات به عهده شما خواهد بود.