معجزه یادگیری PTE در صبح!

آیا قصد یادگیری آزمون زبان PTE را دارید، اما وقت برای این کار را ندارید؟!

قبلا تمام این بهانه ها را یا شنیده ایم و یا برای توجیه خودمان از این دست بهانه ها تراشیده ایم!

اخیرا کتاب جالبی با عنوان معجزه صبح نوشته: هال اِلرود به چاپ رسیده است. این کتاب کوچک دارای تمریناتی در خصوص نحوه برنامه ریزی کردن در صبح است. تا در نتیجه کمتر دچار استرس شده، آدم موفقی شویم و در طول روز نیز پر انرژی تر باشیم. با اجرای موارد گفته شده در این کتاب می توانید ظرف یک ماه شاهد نتایج مثبت آن باشید. البته هدف این مقاله صحبت در مورد مراقبه و یا اصول دیگری که در این کتاب نیست، آمده نیست. صرفا می خواهیم ببینیم چطور این اصول را برای یادگیری زبان بکار بگیریم. شما می توانید با به کار بستن این موارد هر زبان خارجی را که مدنظرتان هست، به راحتی و با موفقیت یاد بگیرید.

  • و اما معجزه یادگیری زبان در صبح چیست؟

اصول کلی معجزه یادگیری زبان در صبح به این قرار است:

۱. صبح ها پانزده دقیقه زودتر از زمان معمول از خواب برخیزید.

۲. ذهن و جسم خود را آماده کنید.

۳. به مدت پانزده دقیقه به یادگیری آزمون زبان PTE بپردازید.

  • در صورت نداشتن زمان مناسب، چطور آزمون PTE را فرا بگیرم؟

هر روز صبح یک ربع  زودتر از خواب برخیزید. این ۱۵ دقیقه را به یادگیری اصول آزمون زبان PTE طبق نکات آموزشی PTE Expert اختصاص دهید. شاید تا قبل از این سحرخیز نبوده اید! خب می توانید از امروز به بعد سحرخیز شوید، مگر نگفته اند: سحرخیز باش تا کامروا شوی؟ انجام کارها در اول صبح برای شما رضایت خاطر به ارمغان می آورد و در طول روز انرژی بیشتری خواهید داشت. اگر به یادگیری آزمون زبان PTE علاقه مندید اما فرصت یادگیری ندارید، یادگیری در صبح می تواند معجزه گر باشد.

  • ذهن و جسم خود را بیدار و فعال نمایید.

هنگام بیدار شدن با شمارش معکوس از عدد پنج تا یک ذهن خود را بیدار کنید. کمی نرمش و تمرکز بر انجام کارهای فکری، کمک تان می کند تا راحت تر از رختخوابتان جدا شوید. در نتیجه هوشیاری و آمادگی بیشتری برای یادگیری آزمون PTE پیدا کنید. یکی از بهترین راهها برای بیداری جسم، وضو گرفتن با آب خنک هست. بعد از آن نوشیدن یک لیوان آب نسبتا خنک در بالا رفتن میزان هوشیاری و عملکرد شما تاثیر بسزایی خواهد داشت.

  • یک ربع به یادگیری آزمون زبان PTE بپردازید.

سعی کنید از روز قبل یک فعالیت کوچک برای یادگیری آماده کنید. مثلا دو دقیقه پایانی هر جلسه را به مشخص کردن موضوعات جلسه فردا اختصاص دهید. برای مثال می توانید به موارد زیر بپردازید:

سعی کنید پنج کلمه جدید یاد بگیرید. کلمات را روی فلش کارت بنویسید. به این طریق می توانید Spelling آنها را نیز تمرین کنید. برای تمرین تلفظ، آنها را با صدای بلند بخوانید. سپس هر کلمه را در یک جمله استفاده کنید. به این صورت بیشترین بهره برداری را در یک روز انجام می دهید.

یک اخبار به زبان انگلیسی پیدا کنید. پس از خواندن آن با استفاده از کلمات و ساختارهای خود آنرا خلاصه کنید. به هیچ وجه درگیر کلماتی که معانی آنها را نمی دانید، نشوید. فرض کنید دارید یک تمرین درک مطلب انجام می دهید. فیلم و سریال های مفید انگلیسی تماشا کنید و یا به پادکست های صوتی گوش کنید. سپس کلمات و عبارات کلیدی را که می شنوید با خودتان تکرار کنید. روی یک زمان یا ساختار گرامری خاص تمرکز کنید. فقط قواعد دستوری را بخوانید و فردا این موارد را تمرین کنید.

  • گامی فراتر از معجزه یادگیری در صبح

اگر هر روز بیست دقیقه زودتر از خواب برخیزید، می توانید پنج دقیقه را به تصویر سازی و گفتن عبارات انگیزشی مثبت بپردازید. برای این منظور به شکل زیر عمل کنید. اغلب افراد موفق به تاثیر شگفت انگیز تصویرسازی اذعان دارند. بر اساس این تکنیک ساده اما قدرتمند، خودتان را در موقعیتی تصور کنید که می خواهید در پایان پروسه یادگیری زبان به آن نقطه برسید.

  • هدفتان از یادگیری آزمون زبان PTE چیست؟

تا آنجا که می توانید جزییات اهدافتان را در ذهن مشخص کنید. خودتان را تصور کنید که با تسلط کامل در حال انگلیسی صحبت کردن با شهروندان یک کشور انگلیسی زبان هستید. یا تصور کنید در حال پاسخ به سوالات آزمون زبان PTE هستید. یکی دیگر از عناصر تصویرسازی این است که حسی که در آن موقعیت به شما دست می دهد را تصور کنید.  خود را ببینید در حالیکه سرشار از حس غرور، اعتماد به نفس و موفقیت هستید.

  • استفاده از جملات انگیزشی

این روش نیز به شما کمک می کند تا در خصوص دستیابی اهدافتان در یادگیری زبان به حس اعتماد به نفس بیشتری برسید. انگیزه یعنی به خودتان بگویید: من از پسش بر میام! همین جمله تاکیدی اعتماد به نفس و انرژی لازم برای ادامه دادن مسیر و رسیدن به هدف را به شما می بخشد. می توانید مجموعه ای از جملات انگیزشی را آماده کنید. آنها را در طول روز با خودتان تکرار کنید و بسته به نوع هدفتان آنها را تغییر دهید.