شاید بسیاری از متقاضیان مهاجرت به استرالیا به گزینه مهاجرت به نیوزلند هم فکر کرده باشند هر دو کشور جزیره ای کم جمعیت با آب و هوای مشابه در کنار هم و حتی با پرچمی مشابه به همین دلیل در سال های اخیر سوالی بسیار میان متقاضیان مهاجرت وجود دارد و آن هم مهاجرت به استرالیا یا نیوزلند می باشد. در این مقاله قصد داریم داریم تا کمی به مقایسه دو کشور استرالیا و نیوزلند بپردازیم تا اگر متقاضیانی به دنبال پاسخ برای سوال خود در زمینه مهاجرت به استرالیا یا نیوزلند هستند بتوانند یک پاسخ مناسب را کسب کنند. مهاجرت به استرالیا بهتر است یا نیوزلند؟ این سوالی است که باید در مورد آن بسیار تحقیق کرد و ما هم تا جای ممکن به صورت مقایسه این دو کشور را بررسی خواهیم کرد. این مقاله از سری مقالات معرفی بهترین کشورهای جهان برای مهاجرت می باشد که ما در این بخش به صورت کامل به مقایسه کشور استرالیا با نیوزلند پرداخته ایم.

بررسی آمارها می توان به این نتیجه رسید که هر دو کشور استرالیا و نیوزلند در سال های اخیر جز کشورهای اصلی مهاجرپذیر دنیا بوده اند هرچند که استرالیا از لحاظ محبوبیت برای مهاجرت بسیار جلوتر از نیوزلند می باشد. ولی بدانید که چیزی از ارزش های نیوزلند کم نخواهد شد. این دو کشور همسایه یکدیگر هستند با مناظر طبیعی بی نظیر ولی باید بگوییم که نیوزلند یک کشور آرام در مقابل استرالیا یک کشوری سریع با شهرهای بزرگ که با سرعت بالایی در حال پیشرفت می باشد. هر دو کشور انگلیسی زبان می باشند که از این بابت شما شرایط راحت تری خواهید داشت. همان طور که در ابتدا گفتیم به دلیل افزایش تقاضا برای مهاجرت به این دو کشور اداره مهاجرت آن های از یک سیستم امتیاز بندی برای مشخص کردن افراد واجدشرایط استفاده می کنند.

مقایسه راه های مهاجرت به استرالیا و نیوزلند

در مجموع می توان گفت روش ها و مسیرهای مهاجرت به این دو کشور مشابه می باشد یعنی ویزای کار استرالیا در مقابل ویزای کار نیوزلند می باشد و همین موضوع برای ویزاهای تحصیلی ، سرمایه گذاری و یا ازدواج و والدین نیز می باشد و مشکلی از این بابت وجود ندارد اما تفاوت هایی در هریک از این مسیرها وجود دارد. به همین منظور در راستای پاسخ به سوال مهاجرت به استرالیا یا نیوزلند در ابتدا به بررسی راه های مهاجرت به استرالیا و نیوزلند بپردازیم.

ویزای کار استرالیا بهتر است یا ویزای کار نیوزلند؟

ویزای کار هر دو کشور یکی از ویزاهای محبوب به حساب می آید که اصلی ترین راه ورود به این دو کشور می باشد از سیستم امتیازبندی پیروی می کند. مسلما وقتی در مورد امتیاز بندی صحبت می کنیم به این معنی می باشد که شما باید براساس یکسری پارامتر را داشته باشید تا امتیاز خود را افزایش دهید و این پارامتر ها معمولا یکی می باشد ولی میزان امتیازات آنها متفاوت می باشد. شما برای ویزای کار استرالیا نیاز دارید تا حداقل 65 امتیاز را کسب کنید و از طرفی برای ویزای کار نیوزلند باید حداقل 160 امتیاز را کسب کنید اما نکته مهم این است که این امتیازات حداقل ها می باشد و شما باید امتیازات بیشتری را کسب کنید تا شانس خود را برای دریافت ویزا کار افزایش دهید. توجه کنید که شما دو کشور ایده آل از لحاظ بازار کار را انتخاب کرده اید ولی استرالیا کمی بازار کار قوی تری را دارد به خصوص شهرهای سیدنی و ملبورن و همچنین میزان حقوق در استرالیا به میزان قابل توجه ای بیشتر استرالیا یعنی مردمان استرالیایی به طور میانگین در ماه 4838 دلار استرالیا دریافت می کنند، ولی در نیوزلند این میزان براساس دلار استرالیا 3685 می باشد. این را باید در کنار میزان ساعات کاری قرار داد، بطوری که در استرالیا شما 38 ساعت در هفته باید کار کنید و در مقابل 40 ساعت در نیوزلند اما باید بگوییم دریافت ویزای کار استرالیا کمی راحتتر از ویزای کار نیوزلند می باشد این موضوع بیشتر به نوع امتیازات دریافتی شما می باشد برای مثال شما باید از نیوزلند پیشنهاد شغلی داشته باشید تا شانس بیشتری برای دریافت ویزا کسب کنید اما در مقابل برای استرالیا نیاز به دانش زبان انگلیسی می باشد جدول زیر را می تواند به شما دید بهتری از میزان امتیازات دریافتی بدهد البته باید بگوییم که افراد  مجرد در استرالیا 10 امیتاز دریافت می کنند و در افراد متاهل همسر می تواند 10 امیتاز کمک کند.

ویزای سرمایه گذاری استرالیا بهتر است یا نیوزلند؟

اگر شما هم به دنبال سرمایه گذاری در یک کشور دیگر هستید و این دو کشور جزء گزینه های شما می باشد و سوال سرمایه گذاری در استرالیا بهتر است یا نیوزلند را می کنند که باید بگوییم به عوامل بسیاری بستگی دارد، همه ما می دانیم افرادی که قصد دارند در یک کشور خارجی سرمایه گذاری کنند عوامل بسیاری را بررسی می کنند. ولی موضوع مهم این است که که شما قصد راه اندازی چه نوع بیزینس و کسب و کاری را در این کشورها دارید چرا که هر دو کشور چندین نوع ویزای سرمایه گذاری دارند که نیاز به سرمایه گذاری های میلیون دلاری دارند اما در این مورد هم استرالیا می تواند با ویزای 132 به شما کمک کند البته اگر قصد داشته باشید مبالغ بالای 1.5 میلیون دلار را سرمایه گذاری کنید که در نیوزلند این مبلغ بسیار بالاتر می باشد. ولی اگر بین این دو کشور برای سرمایه گذاری تردید دارید به شما ویزای 188 استرالیا پیشنهاد می کنیم بدون شک در میان گزینه های موجود می تواند بهترین انتخاب شما باشد زمانی که شما می توانید با مبلغ 200 هزار دلار استرالیا در این کشور سرمایه گذاری کنید و یک کسب و کار در این کشور ایجاد کنید و اقامت استرالیا را دریافت کنید چرا باید به گزینه ای دیگر فکر کنید.

تحصیل در استرالیا و یا نیوزلند

هر دو کشور دارای یک سیستم آموزشی پیشرفته و مدرن می باشند. ولی باید گفت که استرالیا دانشگاه هایی با رتبه بالای بیشتری دارد و از این لحاظ نسبت به نیوزلند شناخته شده تر است. شما به راحتی می توانید ویزاهای تحصیلی این دو کشور را دریافت کنید اما باید بگوییم که تحصیل در استرالیا هزینه بیشتری را از شما می خواهد و شما در هر دو این کشورها فقط اجازه کار به میزان 20 ساعت در هفته خواهید داشت.

در ابتدا باید بگوییم منبع این اعداد و ارقام وب سایت جهانی www.numbeo.com می باشد که هر روزه براساس اطلاعاتی که افراد جامعه اعلام می کنند آپدیت می شود در نتیجه هزینه های اعلامی در وب سایت براساس نظرسنجی های افرادی است که در آن کشور زندگی و کار می کنند، است. تمامی قیمت ها براساس دلار استرالیا می باشد.

هزینه زندگی برای یک خانواده 4 نفره در نیوزلند براساس دلار استرالیا حدودا 4390 دلار استرالیا می باشد که این هزینه در استرالیا حدودا 3600 دلار می باشد. ولی اگر شما مجرد هستید باید برای یک ماه زندگی در نیوزلند 1200 دلار کنار بگذارید و همین موضوع برای استرالیا حدود 1050 دلار می باشد.

هزینه های اجاره آپارتمان در استرالیا به شرح زیر می باشد:

آپارتمان (1 خوابه) در مرکز شهر 1،550 دلار

آپارتمان (1 اتاق خواب) خارج از مرکز     1،110 دلار

آپارتمان (3 خوابه) در مرکز شهر 2،240 دلار

آپارتمان (3 خوابه) خارج از مرکز 1،530 دلار

هزینه های اجاره آپارتمان در نیوزلند به شرح زیر می باشد:

آپارتمان (1 خوابه) در مرکز شهر 1450 دلار

آپارتمان (1 اتاق خواب) خارج از مرکز     1150 دلار

آپارتمان (3 خوابه) در مرکز شهر 2400 دلار

آپارتمان (3 خوابه) خارج از مرکز 1900 دلار

قیمت خرید خانه در استرالیا:

قیمت هر متر مربع برای خرید آپارتمان در مرکز شهر      8،152.05

قیمت هر متر مربع برای خرید آپارتمان خارج از مرکز      6،047.91

قیمت خرید خانه در نیوزلند:

قیمت هر متر مربع برای خرید آپارتمان در مرکز شهر      6700 دلار استرالیا

قیمت هر متر مربع برای خرید آپارتمان خارج از مرکز      5050 دلار استرالیا

میزان حقوق در استرالیا:

متوسط ​​حقوق خالص ماهانه (پس از کسر مالیات) 4،847.51 دلار استرالیا

نرخ بهره وام به درصد (٪) ، سالانه ، به مدت 20 سال با نرخ ثابت  3.77

میزان حقوق در نیوزلند:

متوسط ​​حقوق خالص ماهانه (پس از کسر مالیات) 3600 دلار استرالیا

نرخ بهره وام به درصد (٪) ، سالانه ، به مدت 20 سال با نرخ ثابت  4.21

مقایسه کیفیت زندگی در استرالیا و نیوزلند:

هر دو کشور همان طور که در ابتدای مقاله عنوان کردیم دارای سطح زندگی بالایی می باشند و اختلاف چندانی از این لحاظ با یکدیگر ندارند اگر بخواهیم کیفیت زندگی در این دو کشور را باهم مقایسه کنیم شاخص هایی هم چون ( شاخص ایمنی، شاخص های بهداشتی و درمانی، شاخص آب و هوا، شاخص هزینه زندگی، نسبت قیمت ها به درآمد، شاخص زمان تردد در ترافیک، شاخص آلودگی ) را در این گزارش در نظر گرفته ایم که استرالیا نمره 181 را از 240 دریافت کرده است و نیوزلند هم نمره 166 را دریافت کرده است.