مهاجرت به استرالیا یا کانادا؟!

دو کشور اصلی برای مهاجرت ایرانیان استرالیا یا کانادا می باشد و بسیاری از مهاجران ایرانی در دو راهی مهاجرت به استرالیا یا کانادا مانده اند. همان طور که می دانید برای مهاجرت کشورهای بسیاری وجود دارد و هر فردی براساس نیازها و خواسته های خود یکی از این کشورها را انتخاب می کند ولی می توان گفت بیش از نیمی از مهاجران ایرانی دو کشور استرالیا یا کانادا را انتخاب می کنند. حالا سوال این اس که مهاجرت به استرالیا و یا کانادا ؟ چرا که هر دو کشور شرایط بسیار مناسبی را برای مهاجرت خواهند داشت، شما با دو کشوری روبه رو هستین که ذاتا مهاجرپذیر می باشند که هر ساله بخش زیادی از کمبودهای نیروی کاری خود و بودجه خود را از طریق مهاجران بدست می آورند، هر دو کشور دارای سطح بالای زندگی و نرخ پایین بیکاری و همچنین درآمد بالا، هردو کشور دارای امنیت بالای اقتصادی با زیرساخت های قوی و یک محیط مناسب برای تحصیل و موارد بسیاری دیگر که همگی در کنار هم باعث شده اند تا سوال مهاجرت به استرالیا یا کانادا در میان مهاجران ایرانی ایجاد شود. این مقاله تکمیل کنند سری مقالات معرفی بهترین کشورهای جهان برای مهاجرت می باشد که در آن به صورت کامل به مقایسه استرالیا و کانادا می پردازیم.

بررسی شرایط مهاجرت به استرالیا یا کانادا

این شرایط مهاجرت یک کشور می باشد که در تصمیم شما برای مهاجرت به آن تاثیر گذار است. نوع ویزای شما بسیار مهم است اینکه ویزای کاری را می خواهید و یا سرمایه گذاری و یا ویزای تحصیلی نوع ویزای شما بسیار مهم است چرا که هر کشور قوانین و شرایط مهاجرتی خاص خود را دارد. اگر بخواهیم کمی شفاف تر سخن بگوییم، باید این موارد را عنوان کنیم که بدون شک شرایط ویزای تحصیلی کانادا بهتر از استرالیا می باشد چرا که تحصیل در استرالیا هزینه بالایی دارد ولی شرایط ویزای کار و حتی سرمایه گذاری استرالیا به مراتب بهتر از کانادا می باشد. در ادامه به بررسی شرایط مهاجرت به استرالیا یا کانادا خواهیم پرداخت تا حدودی شما را با شرایط استرالیا یا کانادا آشنا کنیم.

شرایط مهاجرت به استرالیا

چه ویزایی را میخواهید دریافت کنید؟ استرالیا دارای ویزاهای بسیاری می باشد و هر یک شرایط خاص خود را دارد و براساس تجربه و مقایسه می توان گفت استرالیا شرایط مناسب تری را نسبت به کانادا دارد برای مهاجرت و این موضوع را می توانیم با کمی تحقیق متوجه شویم. استرالیا یک کشور انگلیسی زبان می باشد و یکی از بزرگترین حسن های آن این است که شما می توانید برای مهاجرت به استرالیا از آزمون زبان PTE استفاده کنید چرا که سطح راحت تری نسبت به دیگر آزمون های زبان دارد. شما برای اخذ ویزای کاری استرالیا شانس بالاتری را دارید چرا که هر رشته شرایط خاص خود را دارد در برخی از رشته نیاز به کسب امتیاز بالا و در برخی از رشته امتیاز پایین دارید و در زمینه اخذ ویزای سرمایه گذاری و کارآفرینی استرالیا شما می توانید با هزینه کمتری این ویزا را دریافت کنید. اما در مجموع باید بگوییم ویزای کاری و سرمایه گذاری استرالیا از سیستم امتیاز بندی پیروی می کنند و افراد باید براساس آیتم ها و موارد مشخص شده امتیازات خود را افزایش دهند تا شانس دریافت ویزای خود را بیشتر کنند. موارد امتیاز آور می توانند شامل سن ،مدرک تحصیلی و سابقه کاری و همچنین سطح زبان در ویزاهای کاری باشد و برای ویزای سرمایه گذاری هم شامل سن ،میزان دارایی ها و گردش مالی کسب و کار و همچنین میزان سرمایه گذاری در کشور مربوطه و آیتم های دیگر. اما پیشنهاد ما به شما دوستان این است که به لینک شرایط لازم برای مهاجرت به استرالیا مراجعه فرمایید تا خود را از هر مشاوره ای در این زمینه بی نیاز کنید چرا که آخرین آپدیت و اطلاعات را در آن خواهید دید.

شرایط مهاجرت به کانادا

برای اخذ اقامت کانادا شما باید شرایط خاصی داشته باشید. شما برای مهاجرت به کانادا ابتدا باید بدانید از چه مسیری قصد اقدام دارید چرا که هر مسیر شرایط خاص مورد نیاز خود را دارد. از مهم ترین شرایط لازم برای مهاجرت به کانادا می توان به مدرک تحصیلی، سن، مدرک زبان انگلیسی، سابقه کار و میزان سرمایه اشاره کرد. برخی از این عوامل در بعضی از روش ها مهمتر و در برخی دیگر کمتر اهمیت دارند. در مثالی باید بگوییم که اگر فردی قصد اخذ ویزای سرمایه گذاری کانادا را داشته باشد سن یک آیتم با اهمیت کم می باشد در عوض برای ویزای تحصیلی سن شما بسیار مهم است، به این صورت که هر چه از زمان دریافت آخرین مدرک تحصیلی شما کمتر گذشته باشد، شانس بیشتری برای دریافت اقامت کانادا خواهید داشت و یا میزان سرمایه شما برای ویزای تحصیلی بسیار پایین می باشد. در مجموع باید بگوییم که کانادا جمعیت 36 میلیون نفری دارد و شهر اتاوا پایتخت آن است. از آنجایی که کانادا دومین کشور بزرگ دنیا محسوب می‌شود و جمعیت پایینی هم دارد مجبور است که مانند استرالیا بخشی از نیروهای کاری خود را از مهاجران تامیین کند. شرایط مهاجرت به کانادا 2020 بر اساس مسائلی مانند مدرک تحصیلی، سابقه کار، میزان سرمایه و تمکین مالی، سن و نمره مدرک زبان فرد متقاضی تعیین می‌شود. شما مسیر های زیر را برای کانادا خواهید داشت:

مهاجرت به کانادا از طریق تولد / مهاجرت به کانادا از طریق اسپانسرشیپ / مهاجرت به کانادا از طریق ویزای توریستی / مهاجرت به کانادا از طریق کار / مهاجرت تحصیلی به کانادا / مهاجرت به کانادا برای افراد موفق / مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری

که هریک از روش های بالا شرایط خاص خود را دارد.

مقایسه استرالیا با کانادا جهت مهاجرت

چند آیتم اصلی را برای مهاجرت که می تواند در تصمیم گیری هرفردی تاثیر گذار باشد را برای شما می گوییم. با ما همراه باشید شاید نظر شما با مطالعه این بخش تغییر کند:

نرخ بیکاری در استرالیا بیشتر است یا کانادا ؟

نرخ بیکاری تقریبا برابر می باشد شاید کمی شرایط استرالیا بهتر باشد به طور کلی در ابتدا هم عنوان کردیم که استرالیا و کانادا به دلیل وسعت بالا و جمعیت پایین قادر به تامین تمامی نیروی کار کشور نمی باشند و راهی جز جذب مهاجر ندارند از این رو نرخ بی کاری پایینی دارند و از این حیث جزء بهترین ها در جهان می باشند.

میزان حقوق و دستمز در کانادا بهتر است یا استرالیا؟

شاید همه بگویند استرالیا کشور گرانی می باشد ولی به این نکته توجه کنید که استرالیا تقریبا بالاترین پرداختی راهم دارد که در سال 2019 حداقل حقوق پراختی برای هر ساعت 19/49 دلار استرالیا در نظر گرفته شده است در صورتی که این میزان برای کانادا حدود 12 دلار کانادا می باشد. البته باید بدانید که میزان حقوق ها براساس تخصص و توانایی شما می تواند متفاوت باشد.

امنیت اقتصادی کانادا بهتر است یا استرالیا؟

هردو کشور شرایط مناسبی از نظر امنیت اقتصادی دارند این بخش بیشتر مورد توجه متقاضیان ویزای سرمایه گذاری می باشد شاید بسیار کانادا را به دلیل هم مرزی با آمریکا یک گزینه مناسب بدانند چرا که روابط اقتصادی قوی با این کشور دارد ولی بسیاری هم استرالیا را به دلیل رشد اقتصادی مثبت گزینه اصلی بدانند استرالیا 27 سال رشد اقتصادی مثبت را یدک می کشد و از این حیث رکورددار می باشد.

آب و هوای کانادا و یا استرالیا

مسلما آب وهوای استرالیا بسیار مناسب تر از کانادا می باشد و به ایران نزدیک تر می باشد و شما اگر تحمل سرمای بالای کانادا را ندارید این کشور را به شما پیشنهاد نمی کنیم.

هزینه زندگی در کانادا بالاتر است یا استرالیا؟

هزینه زندگی در این دو کشور را می توانیم به بخش های مختلفی تقسیم کنیم مانند هزینه مسکن، حمل و نقل، هزینه خوراک و هزینه های رفاه و تفریح شما و موارد دیگر.

باید بگوییم هزینه زندگی را نباید به صورت مجزا بررسی کرد و شما باید این هزینه ها را با میزان ورودی و دریافتی افراد جامعه بررسی کرد استرالیا دارای دریافتی بالایی می باشد و براساس آمارهای منتشر شده جهانی دارای سطح زندگی بالایی می باشد و این سطح بالای زندگی به این منعنی می باشد که افراد یک جامعه به دلیل دستمزد های بالا می توانند از تمامی خدمات رفاهی کشور استفاده کنند.

مقایسه هزینه های زندگی در استرالیا و کانادا

در ابتدا باید بگوییم منبع این اعداد وب سایت جهانی www.numbeo.com می باشد که هر روزه براساس اطلاعاتی که افراد جامعه اعلام می کنند آپدیت می شود در نتیجه هزینه های اعلامی در وب سایت براساس نظرسنجی های افرادی است که در آن کشور زندگی و کار می کنند، است. تمامی قیمت ها براساس دلار استرالیا می باشد.

متوسط هزینه برای زندگی یک خانواده چهار نفره در استرالیا حدود 3600 دلار استرالیا می باشد ولی برای کانادا حدود 4000 دلار استرالیا می باشد البته بدون اجاره خانه

هزینه زندگی یک فرد مجرد بدون اجاره خانه در استرالیا حدود 1050 دلار می باشد ولی در کانادا 1150 دلار می باشد.

هزینه غذا در یک رستوران معمولی 20 دلار می باشد و لی در کانادا 18 دلار می باشد.

هزینه های اجاره آپارتمان در کانادا به شرح زیر می باشد:

آپارتمان (1 خوابه) در مرکز شهر 1،322.65 دلار کانادا

آپارتمان (1 اتاق خواب) خارج از مرکز     1097.29 دلار کانادا

آپارتمان (3 خوابه) در مرکز شهر 2،156.88 دلار کانادا

آپارتمان (3 خوابه) خارج از مرکز 1795،49 دلار کانادا

هزینه های اجاره آپارتمان در استرالیا به شرح زیر می باشد:

آپارتمان (1 خوابه) در مرکز شهر 1،550.22 دلار استرالیا

آپارتمان (1 اتاق خواب) خارج از مرکز     1،110.56 دلار استرالیا

آپارتمان (3 خوابه) در مرکز شهر 2،240.01 دلار استرالیا

آپارتمان (3 خوابه) خارج از مرکز 1،530.69 دلار استرالیا

میزان حقوق در استرالیا

متوسط ​​حقوق خالص ماهانه (پس از کسر مالیات) 4،847.51 دلار

نرخ بهره وام به درصد (٪) ، سالانه ، به مدت 20 سال با نرخ ثابت  3.77

میزان حقوق در کانادا

متوسط ​​حقوق خالص ماهانه (پس از کسر مالیات) 3،290.50

نرخ بهره وام به درصد (٪) ، سالانه ، به مدت 20 سال با نرخ ثابت  3.44

قیمت خرید خانه در استرالیا

قیمت هر متر مربع برای خرید آپارتمان در مرکز شهر      8،152.05 دلار استرالیا

قیمت هر متر مربع برای خرید آپارتمان خارج از مرکز      6،047.91 دلار استرالیا

قیمت خرید خانه در کانادا

قیمت هر متر مربع برای خرید آپارتمان در مرکز شهر      6،763.90 دلار کانادا

قیمت هر متر مربع برای خرید آپارتمان خارج از مرکز      5،136.23 دلار کانادا

کانادا یا استرالیا؟

کانادا یا استرالیا کدام گزینه برای مهاجرت بهتر است؟ هر دو کشور گزینه ای ایده آل می باشد هر دو کشور نقاط ضعف و قدرت خود را دارند و شما باید براساس تحقیقات فراوان بهترین انتخاب را بکنید. وجود اقوام  درجه مانند پدر مادر و یا خواهر و برادر در کشور مقصد می تواند تمامی این آمارها و ارقام ها را تحت تاثیر خود قرار دهد. نوع ویزا بسیار تاثیر گذار در انتخاب کشور می باشد و یا نوع رشته تحصیلی شما.

در انتخاب کشور خود دقت کنید چرا که شما در حال گرفتن یک تصمیم بسیار بزرگ در زندگی خود هستید.