باورهای غلط در یادگیری مهارت های آزمون PTE
یادگیری مهارت های آزمون PTE و پا را از مرزهای زبان مادری خود فراتر گذاشتن، در واقعیت به آن آسانی که به نظر می رسد، نیست! در این میان، بعضی باورهای غلط که در کمال تعجب بسیار رایج هم هستند، کار را مشکل تر کرده و مانع پیشرفت سریع داوطلبان آزمون PTE می شود. در این مقاله به برخی از این باورهای غلط درباره زبان آموزی و واقعیت امر خواهیم پرداخت، چرا که آگاهی در این خصوص منجر به تغییر طرز فکر و استراتژی شما خواهد شد.
باور غلط شماره ۱: کلاس زبان رفتن به تنهایی برای یادگیری کافیست.
در واقعیت استفاده از زبان در دنیای واقعی مهم است. مطالعه کردن و کلاس رفتن بسیار متفاوت از به کار بردن زبان است. شما لازم است در کنار کلاس زبان رفتن، زمان کافی برای تمرین در فضای خارج از کلاس در نظر گرفته و در موقعیتهای مختلف در زندگی واقعی از انگلیسی استفاده کنید.
باور غلط شماره ۲: یادگیری زبان را باید در کودکی شروع کرد و هر چه سن بالاتر رود، یادگیری سخت تر میشود!
هرگز برای یادگیری دیر نیست! واقعیت این است که یادگیری زبان در هر سنی امکانپذیر است. در کودکان این فرآیند سریعتر اتفاق می افتد، اما کودکان در مقایسه با بزرگسالان، با مفاهیم سادهتری در زبان سر و کار دارند. بر اساس یافتههای دانشمندان، به دلیل تغییرات فیزیکی و شیمیایی در مغز، یادگیری لهجهای مشابه native speaker ها تا ۱۳ سالگی امکانپذیر است، اما سایر وجوه زبان انگلیسی در تمامی سنین به راحتی قابل یادگیری هستند.
باور غلط شماره ۳: تمامی افراد به یک شکل زبان یاد میگیرند.
به تعداد زبان آموزان، راه و روش برای یادگیری زبان وجود دارد و در واقعیت هیچ روشی نیست که برای همه، یکسان جواب دهد. برای اینکه بهترین روش یادگیری زبان را پیش بگیرید، در ابتدا لازمست با انجام تست سبک های یادگیری، خود را بهتر بشناسید و از نقاط قوت خود مطلع شوید.
باور غلط شماره ۴: معلمانی که زبان مادریشان انگلیسی است، معلمانِ بهتری هستند!
در دنیای امروز، تعداد افرادی که زبان انگلیسی را به بهترین نحو ممکن تدریس میکنند در حالیکه زبان مادریشان چیزی غیر از انگلیسی است، بسیار بیشتر از native speaker هاست. در واقع آنچه در تدریس اهمیت بیشتری دارد، اگاهی در خصوص ویژگی های زبان آموزان و روشهای نوین تدریس است. بنابراین، ممکن است native speaker ها نیز اساتید خوبی باشند، اما این به تنهایی امتیاز محسوب نمیشود.
- این مقاله رو هم بخون!
باور غلط شماره ۵: یادگیری زبان دوم در فرآیند یادگیری زبان اول در کودکان اختلال ایجاد میکند!
در هیچ تحقیق علمی ثابت نشده است که یادگیری زبان دوم مانع از پیشرفت کودکان در زبان مادریشان می شود! به عبارت دیگر، مغز انسان به صورت نامحدودی توانایی یادگیری زبانهای مختلف را داشته و ظرفیت آن پر نمیشود. برخی افراد معتقدند کودکانی که دو زبان را به صورت همزمان یاد میگیرند، دیرتر شروع به حرف زدن میکنند که چنین چیزی نیز از لحاظ علمی اثبات شده نیست.
باور غلط شماره ۶: زنان نسبت به مردان زبان آموزان بهتری هستند.
سالیان سال است که چنین باوری در عموم مردم وجود دارد. واقعیت آن است که نوع پردازش زبان دوم در زنان و مردان متفاوت است و این دلیل برتری هیچ گروهی بر دیگری نیست. اکثریت زنان در برقراری ارتباط در زبان دوم موفق¬تر هستند، در حالیکه مردان قواعد زبان انگلیسی را سریعتر یاد میگیرند. در واقع، بحث در تفاوت بین روش های یادگیری و نیمکره های مختلف مغز در زنان و مردان است و هیچ تحقیق علمی نقش جنسیت در یادگیری بهتر زبان را ثابت نکرده است. تمامی فعالین عرصهی آموزش زبان وظیفه دارند در راه زدودن این باورهای غلط گام برداشته و با آموزش همگانی و افرایش آگاهی راه را برای پیشرفت سریع زبان آموزان هموار سازند.
منتظر شما هستیم. لطفا سوالاتتون رو در بخش نظرات با ما به اشتراک بذارید.
[cp_info_bar display="inline" id="cp_id_550cf"][/cp_info_bar]
دیدگاه خود را بنویسید