پنج شغل با رقابت بالا برای مهاجرت به استرالیا

آیا شما هم قصد مهاجرت به استرالیا را دارید و میخواهید بدانید شرایط رشته شما در سیستم مهاجرت استرالیا در کجاست؟ پیشنهاد می کنم با ما در PTE Expert همراه باشید تا اطلاعات مفیدی را بدست آورید. در این مقاله به بررسی و معرفی 5 شغل با رقابت بالا برای مهاجرت به استرالیا در سال 2020 بپردازیم که منبع این اطلاعات می باشد.

همان طور که می دانید شرایط مهاجرت به استرالیا کاملا رقابتی می باشد به این صورت که شما برای مهاجرت به استرالیا از طریق اسکیل ورکر و یا همان ویزاهای کاری نیاز به بدست آوردن امتیاز هستید. در نتیجه شما باید بیشترین امتیاز را بدست بیاورید تا برای مهاجرت شانس بیشتری داشته باشید. توجه کنید که اداره مهاجرت استرالیا ذکر کرده است برای مهاجرت باید حداقل 65 امتیاز داشته باشید ولی همه ما می دانیم در بسیاری از رشته ها و کد شغلی تبدیل به ویزا نمی شود! برای مثال شما در رشته مهندسی مکانیک در سال های اخیر ندیده اید که فردی با 65 امتیاز بتواند ویزا دریافت کند! چرا که متقاضیان این رشته ها در سال های اخیر کف امتیاز را بالا برده اند و شما اگر در این کد شغلی 65 امتیاز دارید نباید امیدی به دریافت ویزا داشته باشید.

  • بیشترین تقاضا برای مهاجرت به استرالیا از طریق چه رشته ای می باشد؟

در ابتدا با تیتر 5 شغل با رقابت بالا برای مهاجرت به استرالیا آغاز کردیم و گفتیم که سیستم skillselect در سال های اخیر ویزاهای کاری بسیاری رقابتی شده اند و می خواهیم 5 شغل با بیشترین تقاضا را برای شما معرفی کنیم و این به این معنی می باشد که برای آن افراد بسیاری درخواست داده اند در نتیجه صف طولانی برای آن دارد و در نتیجه کف امتیاز آن افزایش یافته است و در نهایت رقابت در آن ها بسیار بالا می باشد. اگر شما هم در این رشته هستید و قصد مهاجرت و دریافت ویزای 189 استرالیا را دارید خود را برای یک رقابت سخت آماده کنید.

  • رشته حسابداری با کد شغلی 221111 این افراد باید بدانند تعداد 12315 EOI ثبت شده است.
  • رشته مهندسی نرم افزار با کد شغلی 261313 این افراد باید بدانند تعداد 8386 EOI ثبت شده است.
  • رشته حسابرس مستقل با کد شغلی 221213 این افراد باید بدانند تعداد 3657 EOI ثبت شده است.
  • رشته مهندسی مکانیک با کد شغلی 233512 این افراد باید بدانند تعداد 3516 EOI ثبت شده است.
  • رشته تحلیلگر تجارت ICT با کد شغلی 261111 این افراد باید بدانند تعداد 3447 EOI ثبت شده است.

متقاضیان عزیز باید دقت کنند رشته های که عنوان کردیم برای ویزاهای 491 و همچنین ویزای 190 هم شرایط سختی دارند.

این موضوع برای متقاضیان به چه معنایی می باشد؟

اعداد بالا به این معنا می باشد که اگر شما هم متقاضی مهاجرت به استرالیا در یکی از کد رشته های بالا هستید باید امتیاز بالایی را بدست آورید. یعنی امتیاز شما برای اخذ ویزای 189 استرالیا باید در حدود 90 امتیاز باشد و یا حتی بالاتر از طرفی شرایط ایجاد شده به دلیل کوید 19 باعث شده است تا میزان صدور ویزا توسط اداره مهاجرت استرالیا کاهش یابد تا این موضوع هم دلیلی به ایجاد صف های طولانی شود. آیا تا به حال امتیازات خود را محاسبه کرده اید؟ اگر شما هم در یکی از رشته های بالا هستید در صفحه ویزای کار استرالیا امتیاز خود را محاسبه کنید. در این جدول های جایگاه خود را برای ویزای 189 استرالیا ببینید.

  • برای افزایش امتیاز مهاجرت به استرالیا چه باید کرد ؟

مسلما برای مهاجرت به استرالیا در ابتدا باید یک استراتژی و برنامه ریزی مناسب را داشته باشید. مهاجرت موضوعی نمی باشد که شما یک شبه برای آن تصمیم گیری کنید. باید برای آن تحقیق های بسیاری را انجام دهید چرا که هدف از مهاجرت رسیدن به شرایط بهتر نسبت به شرایط کنونی شماست. از این رو در ابتدا باید ببینید که شما چند امتیازی هستید و در کدام یک از آیتم ها می توانید امتیاز خود را افزایش دهید. برای مثال در مواردی مانند سطح زبان و یا سابقه کار می توانید امتیازات خود را افزایش دهید.

  • فرم EOI استرالیا

در این مقاله چندین بار از فرم EOI استرالیا سخن گفتیم و باید در این رابطه کمی برای شما توضیح دهیم. کشور استرالیا به دلیل تقاضای بالا برای ویزا از طرف مهاجران در سراسر دنیا باعث شده است تا هر روز این تقاضا و درخواست ها افزایش یابد و این افزایش درخواست ها بیشتر بر روی ویزاهای اسکیل ورکر و یا همان ویزاهای کاری می باشد. در تاریخ یک ژانویه ۲۰۱۲ طی اقدامی اداره مهاجرت استرالیا سیستمی به نام Skill Select راه اندازی کرد و در این سیستم آنلاین مدارک و پرونده متقاضیان بررسی می شود و در نهایت با کمک EOI به هر فرد امتیاز داده می شود. شما با تکمیل فرم EOI استرالیا از امتیاز خود آگاه می شوید، ولی متاسفانه نمی توانید متوجه شوید که جایگاه شما در این صف در کجاست! فقط می دانیم که این صف براساس امتیازات شماست و براساس میزان امتیاز در کسب کرده در این صف قرار میگیرید. در نتیجه جایگاه شما در این صف براساس امتیاز و تاریخ ثبت فرم EOI استرالیا می باشد. برای مثال فردی با 90 امتیاز بالا تر از فردی با 80 امتیاز است و همچنین دو فرد با امتیاز مشابه بر اساس تاریخ تکمیل EOI رتبه بندی می شود، یعنی دو نفر با امتیاز مشابه، فردی بالاتر قرار می گیرد که در تاریخ زودتری فرم را تکمیل کرده باشد.